Varsel om funksjonstest av stengeventiler

Neste uke skal Kommunalteknikk utføre vedlikehold på vannledningsnettet. Arbeidet kan i verste fall føre til brunt vann i Prinsegata, Haralds gate, Håkons gate og Greveveien.

I forbindelse med arbeidet kan enkelte abonnenter i verste fall oppleve å få brunt vann og/eller små partikler i vannet. Dette er ufarlig og skyldes rust, løse partikler og humus har løsnet fra ledningene.

Dersom brunt vann skulle oppstå, spyles dette ut via kaldtvannskranen nærmest vanninntaket. Unngå å tappe varmt vann og utsett lys klesvask til vannet er klart igjen.

Vedlikeholdsarbeidet går fra mandag 23. til fredag 27. september i tidsperioden 09.00–14.00.

Dersom man har installasjoner med behov for kontinuerlig vanntilførsel bes det om å kontakte Larvik kommune på telefon 33 17 10 00.