Åpner nytt fritidstilbud

Velkommen til fritidsklubb for barn og unge mellom 10 og 20 år som har behov for tilrettelegging! Den store åpningsfesten er tirsdag 15. oktober kl. 17.00.

Anne Bente, Janne, Hilde Og Bård
– Vi er veldig stolte over å kunne presentere et variert og tilpasset fritidstilbud til de som trenger det. Dette blir en flott arena hvor barn og unge med ulike funksjonsnedsettelser kan få være seg selv og oppleve gode aktiviteter sier Bård Jacobsen, kultursjef i Larvik kommune. Her sammen med Anne Bente Korssjøen, teamleder for tilrettelagt fritid, Janne Aamodt vangstuen fra støttekontakttjenesten/tilrettelagt fritid og idrettssjef Hilde Singstad.

Tilbudet er i regi av tilrettelagt fritid og støttekontakttjenesten i Larvik kommune.

– Vi har vært så heldige at vi kan ha fritidsklubben på Fabrikken som er et kjent lokale for mange ungdommer allerede. På klubben skal du kunne komme som du er, og oppleve mestring og glede i aktiviteter sammen med andre, forteller Janne Aamodt Vangstuen.

Fritidsklubben vil være på tirsdager, fra kl. 17.00 til 20.00 i Kongegata 1.

Offisiell åpning er tirsdag 15. oktober kl. 17.00. Vi håper du tar turen!

Trygge voksne

Det er trygge voksne på jobb som ivaretar de som kommer på en god måte.  Hit kan du komme alene eller sammen med en voksen om du trenger en-til-en-oppfølging. Det er skjermede soner for de som trenger ro, og andre soner hvor det er full fart. Slik kan tilbudet tilpasses flere deltakere.

Det er også kiosk hvor du kan kjøpe enkel mat og drikke. Ellers er alt gratis av aktiviteter som skjer på huset. Det er ikke nødvendig med påmelding.

–  Vi skal ha det mye moro med temakvelder, aktiviteter, hobby, musikk og mye mer, avslutter Aamodt Vangstuen.