Vil du vite mer om demens?

Onsdag 18. september inviterer Larvik kommune til åpent møte om demens på Tjølling sykehjem.

I anledning den internasjonale Alzheimerdagen inviterer Larvik kommune til et åpent møte om demens. Arrangementet finner sted onsdag 18. september klokken 17.00 til 19.30 i kantinen på Tjølling sykehjem.

Møtet er åpent for alle – både pårørende og andre som ønsker å lære mer om demens. Det er ikke nødvendig å melde seg på.

Det vil bli holdt to interessante foredrag:

• Kommunikasjon – utfordringer og gode råd
    Signe Tretteteig, spesialrådgiver ved Nasjonalt senter for Aldring og helse, vil dele sine kunnskaper om kommunikasjon med personer med demens.
  • Tilrettelegging og hjelpemidler i hjemmet
    Ergoterapeut Joan Hagerup fra kommunens Hukommelsesteam vil gi gode råd om hvordan man kan tilrettelegge hjemmet for personer med demens.

I tillegg vil følgende tjenesteområder i kommunen vil være tilstede og kan gi informasjon og svare på spørsmål:

• Tjenestekontor
  • Helsehjelpen
  • Pårørendesenteret
  • Dagaktivitetstilbud
  • Lavterskeltilbud
  • Hukommelsesteam

Det blir servert kaffe og te.

Velkommen!