Vellykket strandryddedag

I strålende solskinn ble det ryddet mange steder i kommunen på lørdag.

Den store strandryddedagen fikk stor oppslutning og i Røvika, hvor Larvik kommunes aksjon ble gjennomført, ble det plukket over 400 kg søppel.

Politikere og representanter fra administrasjonen ryddet i det statlige sikrede friluftsområdet Rauland-Røvika. Om lag 20 frivillige fra de politiske partiene Sp, MDG, Ap, V og SV, representanter fra Oslofjorden friluftsråd, Naturvernforbundet og administrasjonen i kommunen var med på aksjonen.

web_aksjonen2.jpg

I løpet av noen timer ble det ryddet ca 40 sekker, en del større kanner, flytepatonger og en gammel gressklipper. Til sammen godt over 400 kilo søppel. Selv etter aksjonen er det mulig å plukke søppel i dette området, da det ligger lag på lag infiltrert i tang i buktene og vikene i området.

Strandryddeuka er over for i år og selv om aksjonen har vært vellykket er det viktig at det ikke bare plukkes søppel i denne perioden. Alle innbyggere i kommunen oppfordres til å ta i et tak også resten av året.

web_aksjonen1.jpg