Bli med og rydd i naturen

Hold Norge Rent inviterer til den nasjonale vårryddedagen denne helgen. I år kan du også bli med når det ryddes over og under vann ved Vadskjæret søndag 17. mars.

Strandrydding 2, via Guro Hessner 770x433.jpg

Vårryddedagen lørdag 16. mars

Lørdag 16. mars inviterer Hold Norge Rent til årets første nasjonale ryddedugnad.

Vårryddedagen bidrar hvert år til å fjerne store mengder søppel fra norsk natur, før ferdselsforbudet trer i kraft 15. april.

Målet med Vårryddedagen er å ha en felles ryddedag når søppelet kommer til syne etter snøsmelting og før hekketiden er i gang for fullt.

Møt opp ved Vadskjæret på søndag 17. mars

Oslofjorden og Skagerrak er i trøbbel. Forsøpling er ett av problemene. Rydding er den mest konkrete innsatsen du kan gjøre for å bidra til friskere fjord og hav, og en ren og rik natur

Oppmøte: Vadskjæret
Tidspunkt: kl.10.00
Dato: søndag 17. mars

Vi rydder både under og over vann.

Søppelsekker og hansker deles så langt beholdningen rekker.
Ta gjerne med egen sekk og hansker.

Bruk anledningen til en sosial dag ute, der vi sammen gjør noe bra for felleskapet, byen vår og ikke minst naturen.

Husk godt humør, gode klær, godt fottøy og litt å drikke på.

Larvik kommune tar ansvar for søpla, som kan leveres på Vadskjæret.

Arrangementet er et samarbeid mellom Oslofjordens Friluftsråd og Reefside i Stavern og en rekke andre aktører.

Sammen rydder vi Larvik!