Hildegunn Sørbø er ansatt som kommunalsjef for eiendom og teknisk drift

Larvik kommune har ansatt Hildegunn Sørbø som kommunalsjef for eiendom og teknisk drift fra 1 januar 2020. Sørbø er i dag regional- og samferdselssjef i Telemark fylkeskommune.

Hildegunn Sørbø

Hildegunn Sørbø er høgskoleingeniør i bygg og anlegg, og har en master innenfor ledelse.

Før hun ble regional- og samferdselssjef i Telemark var hun ansatt i Statens vegvesen og ledet arbeidet med utbygging i Bypakke Grenland, og hun har vært daglig leder i Grenlandssamarbeidet, som er det interkommunale samarbeidet mellom de seks grenlandskommunene.  Hun har også vært personal- og organisasjonssjef i Porsgrunn kommune og leder for NAV forvaltning Telemark.

Sørbø tiltrer i funksjonen som kommunalsjef for eiendom allerede tirsdag 1 oktober, dagen etter nåværende kommunalsjef Per Sortedal sin siste arbeidsdag.

Rådmann Jan Arvid Kristengård er glad for at Larvik kommune nå får Hildegunn Sørbø med på laget, og er sikker på at hun med sin solide og relevant bakgrunn vil være viktig for at Larvik skal nå våre mål.

- Jeg er spent, ydmyk men aller mest glad for å få jobben som kommunalsjef i Larvik, sier Hildegunn Sørbø. Det er et stort, bredt og spennende fagområde, som krever kontinuerlig fokus på å levere gode tjenester til Larviks innbyggere.

-Jeg gleder meg til å bli kjent med kommunen, lederne og de ansatte. Nå starter jakten på drømmeboligen i Larvik. Jeg har vært mye i Larvik- og Stavern området, og setter stor pris på den fantastisk naturen, som jeg kommer til å bli en enda flittigere bruker av.