Tjenestebeskrivelse med brukergaranti

Larvik kommunes nettsted - www.larvik.kommune.no


Formål med tjenesten

  • Enkel og hurtig tilgang på informasjon om offentlige tjenester, administrasjon og politikk.
  • Åpenhet og innsyn.
  • Åpen dialog om kommunal administrasjon, saksbehandling, arbeidsmetoder, tjenester, service, garantier etc.
  • Økt engasjement og interesse for kommunens ­virksomhet.
  • Økt kontakt mellom innbyggerne og politikerne.
  • Økt deltakelse i lokaldemokratiet.
  • Hvem kan få tjenesten

  • Alle som har Internettilgang.
  • Larvik kommunes utplasserte PC-er med Internettilgang er fritt tilgjengelig for alle på:
    - Servicesenteret
    - Biblioteket
    - Kvelde matsenter
  • Tjenestens innhold

    www.larvik.kommune.no gir informasjon og mulighet til dialog om offentlige tjenester, administrasjon og politikk, blant annet:

    Politisk informasjon:
    www.larvik.kommune.no/politikk

    Administrativ informasjon:
    www.larvik.kommune.no/administrasjon

    Miljø og bærekraftig utvikling:
    www.larvik.kommune.no/miljo

    Hva du kan forvente av oss

  • Personalet på servicesenteret eller biblioteket vil bistå deg hvis du har behov for hjelp med Internet.
  • All kommunal informasjon er offentlig tilgjengelig hvis den ikke er gradert i henhold til en lovhjemmel.
  • Nyheter og annen informasjon oppdateres daglig og er av minst samme aktualitet som organisasjonens trykte informasjon.
  • Tidsfrister for svar og tilbakemelding blir holdt.
  • Lenker og innhold kontrolleres regelmessig for feil.
  • Nettstedet er lett tilgjengelig og brukervennlig:
    - lese- og utskriftsvennlige versjoner
    - gratis nedlastning av Adobe Acrobat Reader ved behov for å lese dokumenter i PDF-format
  • Tilpasset for blinde og svaksynte.
  • Nettstedet er i samsvar med gjeldende lov- og ­regelverk.
  • Hva vi forventer av deg

    Du må respektere Nettreglene

    Du gir tilbakemelding dersom du:

    • ikke finner det du leter etter eller trenger hjelp til bruk av Internet
    • oppdager feil
    • har forslag til forbedringer

    Ansvarlig for tjenesten

    Rådmann

    Servicesenteret kan gi deg flere opplysninger

     DU FINNER ALLE TJENESTEBESKRIVELSENE OG BRUKERGARANTIENE PÅ
    www.larvik.kommune.no/tjenestebeskrivelser

    Åpningstider: 09.00 – 15.30, mandag – fredag
    Besøksadresse: Feyersgate 7 (1. etasje)
    Postadresse: Larvik kommune, Postboks 2020, 3255 Larvik
    Sentralbord: 33 17 10 00
    Servicesenteret: 33 17 10 10
    Telefaks: 33 17 10 01
    E-post: postmottak@larvik.kommune.no
    Chat-tjeneste: www.larvik.kommune.no
    SMS: Send din melding til 98 23 10 01

    Meldekort

    Har du spørsmål, forslag til forbedringer, kommentarer, ris, ros eller klager?
    Da kan du benytte et meldekort. Oppgir du telefonnummer eller e-post, vil den som er ansvarlig for saksområdet kontakte deg innen to uker.

    Mer informasjon finner du på www.larvik.kommune.no/meldingsordning.
    Servicesenteret bistår deg gjerne med å registrere meldingen din.